2013. március 17., vasárnap

Megálmodtam, megcsináltam!

Nagy szavak ezek, de most azért kicsit büszke vagyok magamra. :)
Még tisztán emlékszem a pillanatra, amikor eszembe jutott egy furcsa gondolat. Pedig akkor még 2012-t írtunk... Akkor jöttem rá, hogy milyen lenne a tökéletes belsejű táska. Nekem.

A táskámban könyékig túrtam éppen a nem is kicsi pénztárcámat keresve. Már mindent megtaláltam, csak azt nem. Először azon gondolkodtam, hogy mi a csudának van nálam ennyi cucc. De mikor végiggondoltam, hogy mi is ez a rengeteg holmi, arra jutottam, hogy egyik sem nélkülözhető. Lehet, hogy ritkán kell, de akkor nagyon! Gondolok itt az esernyőmre, az összehajtható kis bevásárlótáskámra vagy éppen a neszesszerre, amiben a pótpelenka, popótörlő és egyéb életmentő fontosságok vannak. Ha kitenni nem lehet őket, akkor legalább el kellene rekeszteni őket. Heuréka! Megszületett a fejemben a duplafenekű táska terve.

Bár sokszor eszembe jutott a terv, ennél tovább nem jutottam vele. Egészen addig, míg a horgolás kapcsán eszembe nem jutott, hogy kellene egy olyan táska, ami nem horgolt ugyan, de horgolással van ötvözve a varrás. A textilnek nincs ehhez elég tartása. De akkor mi? Bőr. Vagyis műbőr. Erre már egészen beindult az agyam! Február közepén bababoltba mentem kicsi fiammal, aminek az üzletsorán több kis bolt is van. Egyik ablakon nagy betűkkel hívogatott a "függöny, műbőr stb." felirat. Muszáj volt bemenni. Így vettem meg életem első fél méter műbőrét.
Hetekig csak nézegettem. Férj kérdezte, hogy minek is vettem, de annyira nem voltam biztos benne, hogy képes leszek megcsinálni, hogy mindig csak azt mondtam neki, hogy majd ha összeszedem a bátorságom, hogy belevágjam, akkor elmesélem.

Ez a nap kedden jött el. 

Vagyis akkor még csak összeválogattam a bélés anyagait, szabásminta terv készült és megszületett az elhatározás: holnap belevágok!
Szerdán elkezdtem varrni a duplafenekű alsó részét. Már olyan rég varrtam ilyet, hogy ez a régen szabással vasalással max. egy órás munka most egy komplett déli alvást elvett (bő 2 óra).
A felső résszel azért gyorsabb voltam! Az a sok zsebbel együtt is meglett ennyi idő alatt másnap, pedig annak az alját is rögzítenem kellett egy cipzáros részhez, ami nem olyan egyszerű, mint egyenesen összevarrni! :)
Harmadik napon szabtam a műbőrt. És horgoltam.
Negyedik napon állt össze a külseje és varrtam egybe az egészet.
Ötödik nap reggelén lett vállpántja is.
Íme: (Fotó by Szonja. :))) )
My very big bag :)
A belső elosztása tehát dupla fenekű, ami így látszik talán a legjobban:
Belül emeletes táska
Az első képen üres az alsó rész (az a szürke kockás az). A másodikon megpakoltam, a harmadikon eltüntettem.

Kerestem a neten ilyesmi táskát ötletgyűjtésre, de nem találtam hasonlót sem. Két lehetőség van: vagy rosszul kerestem vagy ez nem működőképes ötlet. Nem hiszem, hogy a spanyolviaszt találtam fel, de az is valószínűtlen, hogy senkinek nem volt még igénye rá. No majd pár hét használat után beszámolok, hogy bevált e. :)

A felső rész a nálam már szokásos hármasból áll: cipzáras zseb az iratoknak :
Hagyományos, de új fajta zseb az iratoknak
A másik oldalon pedig ott a kulcstartó karabiner és zseb a notesznek. Ez utóbbit kicsit megtoldottam most, mellette kapott helyet az állandó tollamnak egy pici zseb.
Tolltartó zseb, naptárnak szabott zseb és a kulcstartó karabiner
Belül pedig minden más: 

A záródása is új volt nekem: Kicsit süllyesztettem a cipzárt. Nem is olyan bonyolult, mint gondoltam és nekem szebb így, mintha szintben lenne a cipzár.

Ezen az utolsó képen látszik, hogy az elején horgolással díszített rész valójában egy nagy zseb.
Nekem szükségem van ilyen könnyen elérhető zsebre minden táskán. Ide dobálom be a kocsikulcsot ha csak az oviba szaladok be vagy a parkolójegyet...
Tervezem, hogy ezen a részen mindig lesz valami évszaknak megfelelő horgolt kitűző, de eddig még nem jutottam el odáig, hogy elkészüljön a tervezett virágom. Most Viktu gombája van rajta, ami szerintem igazán jól áll a táskának, így nem is nagyon fogom elkapkodni a dolgot. ;)
Nem volt egyszerű összehozni, de egyelőre azt érzem, hogy nagyon megérte a küzdelem. Persze lehetne tökéletesíteni, de melyik első darabot nem? Először dolgoztam műbőrrel, ez is nehezítette a helyzetet. Nagyon jó tartása van, de nem tudtam levasalni, nem tudtam úgy tűzni ahogy szeretek (megmarad a lyuk), két tűm tört bele... A pánt kifordítása pedig elsőre lehetetlen eseménynek tűnt. Ehhez képest azért nem rossz a végeredmény. :D No de puding próbája az evés, erről is pár hét múlva derül majd csak ki igazán, hogy beváltja e a hozzá fűzött reményeimet. Remélem!

3 megjegyzés:

  1. Hát ez egyszerűen szuper!!! nem tudom, kinél mennyire működik ez az ötlet, de nálam biztosan! És még mennyifelé lehet ezt fejleszteni! :)

    A horgolt blokk meg nagyon szép rajta!

    VálaszTörlés
  2. Tündi, igen, valószínűleg ez vagy nagyon bejön valakinek vagy nagyon nem. Én is kíváncsi vagyok a saját tapasztalataimra... :))

    Az utolsó mondatot pedig nagyon köszönöm!!! :)))

    VálaszTörlés
  3. Hű micsoda ötlet ez a dupla alj!
    Nekem is tetszik mert mindig van nálam esernyő, pelus, törlő és plusz tàska. De sokszor csak zavarnak ha keresek valamit így jó lenne nekik egy dugihely :)
    Remekül megoldottad és csodás lett a táska!

    VálaszTörlés