2013. március 2., szombat

A horgolás

Nem szoktam újévi fogadalmakat tenni, idén mégis több dolog is került a listámra. Az egyik volt a horgolás megtanulása.
A decemberi fonalbolt látogatásomkor vettem direkt ehhez két gombolyag pamut fonalat. Néztem, néztem őket, de valahogy végül csak a kötőtűvel böködtem először, nem a horgolótűvel. És bár megfogadtam, hogy baglyot többet nem, ki akartam próbálni, hogy a színek cserélgetése a mintáknál vajon hogy működik. Így lett rózsaszín alapon zöld baglyos mobiltokom is. Ez a technika még túl bonyolultnak bizonyult nekem, ilyen piciben oké, de nagyon nehezen szabályozom a szálak hosszát. Hol túlszorítom, hol olyan laza volt, hogy majd' leesett a bagoly a háttérről. Sok visszafejtés volt benne, így ez még hosszas gyakorlásra szorul.

A színkombínáció viszont magával ragadott. Léna a később neki horgolt ilyen színű baglyot el is nevezte Marcipánnak. Szerintem találó!

Mert végül csak elkezdtem ám horgolni! 
Január első felében, egy szombati napon fogtam először horgolótűt. Küzdöttem, küzdöttem, de a nap végére úgy döntöttem, hogy ez nem az én műfajom, feladom.
Másnap csak nem hagyott nyugodni a dolog. Újabb videókat kerestem és nekikezdtem újra. Délre aztán ráéreztem a horgolásra. Pálcák, szaporítás, fogyasztás, már nem volt akadály. :) Délután nyeltem egy nagyot és megpróbáltam egy labdát készíteni.
Meglehetősen laza lett, a fogyasztás kissé lyukacsos, de első horgolmánynak nem is olyan rossz. :) Gyerekeknek pedig öröm dolgozni, ők nem fogják a technikát kritizálni! Gömbölyű? Igen. Szép színű? Igen. Lehet dobálni? Igen. Ennyi a lényeg. :)

Ki sem fogja találni senki, hogy mi volt a következő kérés. Nyert. Bagoly. Léninek. Szonja pedig nem aprózta el: "ugyanolyan hörcsögöt szeretnék, mint a kicsi Mogyoróm, hogy aludhassak végre a hörimmel". ööööööö :)

A bagolynál nem kellett sokat keresgélnem, a Hekkagurumik rég a kedvenceim és tudtam, hogy ott van leírás bagolyhoz. Nekifogtam hát.
Nagyon figyeltem, hogy szorosabbra próbáljam horgolni, mint a labdát és mikor elkészült Marcipán, azt gondoltam sikerült is. Léninek sem volt kifogása. Az ágyában lakik, oviba jár vele, szóval igazi kisbarát lett. :)

A rózsaszín-zöld hármassal tehát elkezdődött a legújabb mániám, a horgolás.



Több lehetőséget érzek ebben, mint a kötésben és nem csak az amigurumik miatt.  Kötni is fogok, de azt hiszem az megmarad őszre és télre. Vagy már megint tévedek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése